Categories i participació
Qui pot participar en la 10a edició d’Hazlo Verde?
Estudiants de 1r a 6è de primària, de 1r a 4t d’ESO, educació especial i FP bàsica.
- CATEGORIA A. 1r i 2n de primària
- CATEGORIA B. 3r i 4t de primària
- CATEGORIA C. 5è i 6è de primària
- CATEGORIA D. 1r a 4t d’ESO i FP bàsica
Educació especial pot participar en la categoria que prefereixi el docent en funció del nivell maduratiu i intel·lectual del seu alumnat, sempre que els participants tinguin entre 6 i 16 anys.
Quin és el treball de participació del Concurs?
Els alumnes poden resoldre una sèrie de reptes mensuals. L’objectiu dels reptes mensuals és treballar la consciència ecosocial dels i les alumnes, en el seu paper com a agents del canvi, per millorar el seu entorn més proper, convidant-los a passar a l’acció per convertir-se en ciutadans i ciutadanes amb esperit crític i ecoresponsable.
Els reptes estaran adaptats a cada una de les categories, A, B, C i D, i es podrà decidir en quins es vol participar, en funció dels seus interessos.
Aquests reptes mensuals s’alinearan amb els tres grans eixos d’aquesta edició:
Eficiència energètica i estalvi d’aigua:
L’eficiència energètica i l’estalvi d’aigua són crucials per al desenvolupament de barris sostenibles. Adoptar aquestes pràctiques no només redueix l’impacte ambiental, sinó que també millora la qualitat de vida dels residents.
Segona vida i economia circular:
El reciclatge i la segona vida d’objectes i materials transformen la manera com es consumeixen i es gestionen els residus. Aquestes pràctiques no només redueixen la quantitat de deixalles que acaben en abocadors, sinó que també fomenten una economia circular.
Salut i benestar urbà:
La salut i el benestar són el motor d’un barri sostenible. Es tracta de crear entorns, com els refugis climàtics, o de millorar altres entorns, com horts urbans, que fomentin un estil de vida actiu, la connexió social i la millora de la qualitat de vida per a tots els seus habitants.
- Repte 1. Eficiència energètica i estalvi d’aigua
- Repte 2. Segona vida i economia circular
- Repte 3. Eficiència energètica i estalvi d’aigua
- Repte 4. Salut i benestar urbà
- Repte 5. Salut i benestar urbà
Com puc participar en els reptes mensuals?
És molt senzill! Només t’has d’ajuntar amb la classe i veure quina pot ser la solució més pràctica i creativa al repte mensual al qual us enfronteu.
Presenteu, com a grup aula, una idea o proposta original, realista i viable per aconseguir trobar una solució al repte de sostenibilitat que es planteja cada mes.
Un cop ho tingueu clar, només heu de traslladar aquesta idea, descrivint-la i pujant-la des de l’àrea privada.
No t’oblidis del nostre escape room virtual!
A més, tindreu l’oportunitat de participar en el nostre escape room digital, que submergirà el teu alumnat en una experiència immersiva que combina vídeo, narrativa i resolució de problemes ambientals de l’entorn proper.
L’escape room s’estructura com una situació d’aprenentatge interactiva, que estudia l’entorn d’un barri fictici, però amb problemàtiques reals, i el seu impacte sobre el medi ambient, i converteix l’alumnat en protagonista del seu aprenentatge, en animar-lo a buscar solucions que facin dels seus barris entorns sostenibles i a reflexionar sobre com poden crear entorns millors.