Ohiko galderak

HAZLO VERDE ESKOLA-LEHIAKETA, 10. EDIZIOA 2025/2026

NORK HAR DEZAKE PARTE?

Hazlo Verde eskola-lehiaketan parte har dezakete Espainiako ikastetxe publiko, itundu eta pribatuetako ikasle guztiek, baldin eta Lehen Hezkuntzan (1. mailatik 6. mailara), DBHn (1. mailatik 4. mailara), Oinarrizko LHn eta Hezkuntza Berezian eskolatuta badaude.

Horretarako, parte hartzeko lau kategoria ezarri ditugu:

  • CAT.A Lehen Hezkuntzako 1. eta 2. mailak.
  • CAT.B Lehen Hezkuntzako 3. eta 4. mailak.
  • CAT.C Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailak.
  • CAT.D DBHko 1. mailatik 4. mailara eta Oinarrizko LH.

Lehiaketan Hezkuntza Bereziko ikasgelek parte hartzea aurreikusten da, betiere 8 eta 16 urte bitartean badituzte. Ikasgela bakoitzeko irakasleak bere ikasleen heltze- eta adimen-garapenera hobeto egokitzen dela irizten dion kategorian sartuko dira.

Lehiaketan desadostasunak ikusten badira, zuzendaritzak sinatutako dokumentu bat eskatu ahal izango zaio ikastetxeari, hautatutako parte-hartze kategoria parte hartu duten ikasleen mailarekin bat datorrela egiaztatzeko.

NOLAKOAK DIRA PARTE-HARTZE TALDEAK?

Ikasgela osoak hartuko du parte, talde bakar bat osatuz. Aurten, amaierako lan bakar baten ordez, lehiaketa hileko erronketan garatzen da, iraunkortasun ardatz desberdinetan oinarrituta:

  • Eraginkortasun energetikoa eta ura aurreztea
  • Bigarren bizitza eta ekonomia zirkularra
  • Hiriko osasuna eta ongizatea

Erronka bakoitzak auzoei eragiten dien benetako egoera bat planteatzen du, eta ikasleek sormenezko irtenbideak eman beharko dituzte beren ingurunea leku jasangarriagoa izan dadin. Ikasgelek erronka batean, batzuetan edo guztietan parte hartzea erabaki ahal izango dute.

IKASLEAK BEREN KONTURA ERREGISTRA DAITEZKE ETA PARTE HAR DEZAKETE?

Ez. Parte hartzeko, zentroko hezitzaile bat arduratu behar da erregistroaz.

ZER APARTEKO LAN DAKAR IRAKASLEARENTZAT?

Programa hau hezkuntza-curriculumean txertatuta dago, eta, beraz, ez dakar lan gehigarririk. Ematen dugun material didaktikoari esker, hezitzaile bakoitzak, bere denboraren eta aukeren arabera, egoki iritzitako ikaskuntzako edukiak eta esperientziak gara ditzake ikasgelan, ikasleak lehiaketaren gaian sartzeko eta ondoren erronketan parte har dezaten errazteko.

Ikasleei erronken garapenean laguntzeko eta gainbegiratzeko inplikazio-maila irakasle bakoitzak erabakiko du. Irakasleak dinamika ikasleei azaltzeko eta plataforman proposamenak igotzeko konpromisoa baino ez du hartzen.

ZEIN LOTURA DU HAZLO VERDE LEHIAKETAK FUNTSEZKO GAITASUNEKIN?

Ingurumen-sentsibilizazioko programa hau eta haren material didaktikoak Curriculumean oinarrituta garatu dira, eta berariaz landu daitezke honako ikasgai hauetan.

Lehen Hezkuntza: Natura, Gizarte eta Kultura Ingurunearen Ezagutza, Plastika eta Ikusizko Hezkuntza eta Balio Zibiko eta Etikoetan Heztea.

Bigarren Hezkuntza: Biologia eta geologia, Geografia eta Historia, Teknologia eta Digitalizazioa, Balio Zibiko eta Etikoetako Hezkuntza eta Ekonomia eta Ekintzailetza.

Hala ere, gehiago jakin nahi baduzu, funtsezko gaitasunak eta curriculum-lotura osoaESPARRU PEDAGOGIKOA.

NAHITAEZKOA DA PROGRAMAREN ERRONKAK EGITEA?

Ez da nahitaezkoa. Escape room jarduerak eta erronka-proposamenak ikasleak inspiratzeko eta motibatzeko diseinatuta daude. Zure garai eta baliabideetara egokitu ditzakezu, eta gero erronketan aurkeztuko diren ideiak sortzeko oinarri gisa balio dute. Ikasgelek erronka batean, batzuetan edo guztietan parte hartzea erabaki ahal izango dute

NAHITAEZKOA AL DA “IRISGARRITASUNAREN TAULA HANDIA” JOKOAREN JARDUERAK EGITEA?

Ikasgela bakoitzak hileko erronketan parte har dezake, auzoei eragiten dieten benetako egoera gisa planteatuta. Proposamenak sormenezkoak eta bideragarriak izan behar dira, ingurunea jasangarriagoa izan dadin, honako hauekin lotuta:

  • Eraginkortasun energetikoa eta ura aurreztea
  • Bigarren bizitza eta ekonomia zirkularra
  • Hiriko osasuna eta ongizatea

Erronka bakoitzak narratiba motibatzaile bat du arazoa testuinguruan kokatzeko, eta proposamena gidatuko duen gako-galdera.

Erronka igotzean, sartu egin beharko du

  • Izenburu erakargarria (gehienez 140 karaktere)
  • Ideiaren azalpen laburra (nola funtzionatzen duen , zergatik den erabilgarria eta zer inpaktu duen).

NOLA BIDALIKO DUGU ERRONKA?

Bidalketa Irakaslearen Arlo Pribatuan bidez egiten da.

  1. Sar zaitez “Igo erronka” atalean.
  2. Idatzi proposamenaren izenburua.
  3. Deskribatu ideia adierazitako espazioan.
  4. Erantsi zure komuna deskribatzen duen dokumentua, pdf, word edo jpg, gehienez ere 2MB.-ko pisukoa
  5. Egin klik " Berretzi bidalketa”-n

Behin baieztatuta, ezin izango da aldatu. Sistemak berrespen-mezu bat bidaliko du.

IKASLEEK ETXETIK LAN EGIN DEZAKETE?

Jakina. Irakaslearen hasierako azalpenaren ondoren, ikasleek beren ideiak etxean landu ditzakete, banaka edo talde txikitan, ikasgelako proposamena aberasteko

ETA ZALANTZA GEHIAGO BADITUGU LANA EGITEKO MODUARI EDO BESTE EDOZEIN GAI PEDAGOGIKORI BURUZ?

Gaitasun espezifikoa2 Arau eta balio zibiko eta etikoen arabera jardutea eta elkarreraginean, bizitza komunitarioa arautzeko eta hainbat esparrutan modu eraginkorrean eta justifikatuan aplikatzeko duen garrantzia arrazoituta. Bizikidetza baketsua , errespetuzkoa , demokratikoa eta ondasun komunarekin konprometitua sustatzeko.
Gora