OHIKO GALDERAK

“HAZLO VERDE. #PLASTICFREE MISIOA” ESKOLA LEHIAKETA
4. EDIZIOA 2019/2020

NORK HAR DEZAKE PARTE?

“Hazlo Verde. #PlasticFree Misioa” Lehiaketan Espainiako ikastetxe publiko, kontzertatu eta pribatuetako Lehen Hezkuntzako (3. eta 6. maila bitartea) eta DBHko (1. eta 4. maila bitartea) ikasleek har dezakete parte.

Horretarako hiru parte-hartze kategoria ezartzen ditugu.

  • A KAT. Lehen Hezkuntzako 3. eta 4. maila bitarteko ikasgelak.
  • B KAT. Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. maila bitarteko ikasgelak.
  • C KAT. DBHko 1.-4. maila bitarteko ikasgelak

NOLAKOAK DIRA PARTE HARTZEKO TALDEAK?

Ikasgela osoak talde bakarra osatuz hartuko du parte, ikasle guztien artean, talde txikiagoetan garatu izan ahal dituzten proposamen ezberdinetatik abiatuz garatutako lan bakarra aurkeztuz. Material didaktikoan hura nola egiteko zenbait iradokizun aurkituko dituzue.

IKASLEEK EUREN KONTU IZEN-EMAN ETA PARTE HAR AL DEZAKETE?

Ez. Parte hartzeko ezinbestekoa da ikastetxeko hezitzaile bat izen-emateaz arduratzea.

NOLAKO APARTEKO LANA SUPOSATZEN DU IRAKASLEARENTZAT?

Honako programa Hezkuntza Curriculuman integratua dago. Hori dela eta ez du inongo aparteko lanik suposatzen. Errazten dugun material didaktikoak irakasle bakoitzak ikasgelan (bere denbora eta aukeren arabera) egoki aurkitzen dituen eduki eta ariketak garatzea ahalbidetzen du, bere ikasleak Lehiaketaren gaian barneratzeko eta parte hartzeko ondorengo lana errazteko.

Ikusketan eta bere ikasleei lanaren garapenean laguntzeko inplikazio maila irakasle bakoitzaren erabakia izango da. Irakasleak jarduera azaltzeko eta guri ondorengo lana helarazteko konpromezua baino ez du hartzen.

ZEIN DA HAZLO VERDE LEHIAKETAK OINARRIZKO KONPETENTZIEKIN DUEN LOTURA?

Ingurumenarekiko sentsibilizazio programa hau eta bere materialak Kurrikuluaren arabera garatu dira eta era zehatzean landu daitezke ondorengo ikasgaietan.

Lehen Hezkuntza: Gizarte Zientziak. Arte Hezkuntza, Hizkuntza eta Natur Zientziak.

Bigarren Hezkuntza: Ekintzailetza eta enpresa jardueren hastapena, Teknologia eta Plastika eta Ikus-hezkuntza.

Hala ere, gehiago jakin nahi baduzu, material didaktikoetan lotura kurrikularra kontsulta dezakezu.

DERRIGORREZKOA AL DA UNITATE DIDAKTIKOETAKO JARDUERAK BURUTZEA?

Ez. Eskola programan ikasleak ingurumenaren inguruko gaian barneratzeko eta aurkeztu beharreko lanari ekiten laguntzeko tresnak, dinamikak eta adibideak errazten dizkiogu irakasleari.

LANERAKO DERRIGORREZKO IRIZPIDERIK BA AL DAGO?

Bai. A, B Kategorietako ikasgela-talde bakoitzak Leroy Merlinen poltsa jasangarrietan inprimatuko den irudia sortuko du eta #PlasticFree planeta baten aldeko lema bat gehituko dio.

Zera aurkeztuko dute: irudia + deskribapen testua.

  • Gehienez 2MB-eko pisua duen irudi bat (GIF, JPG).
  • Word formatuko deskribapen testu bat.

C kategorian Ekodiseinua eta Ekonomia Zirkularraren irizpideak kontuan izanez prototipo bat diseinatuko dute.

Zera aurkeztuko dute: Irudia/Bideoa + Fitxa.

  • Irudi bat (GIF, JPG) gehienez 2MB-ko pisuarekin
  • Gehienez ere 2 minutuko iraupena duen bideoa (AVI, MP4, MOV).
  • Fitxa deskribatzailea formatu hauetako bakarren batean (PDF, PPT, DOC o TXT) gehienez 10 orriko hedadurarekin.

Edozein kasutan, irakasleak lana eskaneatu edo haren argazki bat atera beharko du lana edo bideoa Webgunera igo ahal izateko.

ARGAZKIRAKO DERRIGORREZKO IRIZPIDERIK BA AL DAGO?

Proiektuan ez da beharrezkoa izango ikasleen aurpegiak agertzea. Era berean igotako argazkietan ager litezkeen ikasleen irudien gaineko eskubideen lagatze dokumentuak dituzuela ziurtatu beharko duzue. Haiek agertzen diren kasuan irakasleak izango zarete umeen irudien eskubideen erantzuleak.

Hirugarrengoen eduki edo irudiak erabiliko balira, haiek eskubidez libre daudela edo beharrezko diren propietate intelektualaren eskubideak dituzuela ziurtatu beharko duzue, deialdi honen xedapenen arabera beharrezko diren estentsioekin.

Gainera ikasleek eskura dituzten teknika guztiak erabili ahal izango dituzte baien irudiak lantzeko, collage-a bezalako teknika tradizionalenetatik (itsaskia eta guraizeen erabilerarekin), irudiak tratatzeko edozein ordenagailu-programa arte (Photoshop, online editoreak, etab.)

NOLA BIDALIKO DUGU LANA?

  • Noski. Irakasleak arukeztu beharreko lana nolakoa izan behar den azaldu eta gero, ikasleek lanaren garapenari ikasgelatik kanpo nahi duten denbora guztia eskein diezaiokete.
  • Aukeratutako formatuaren arabera, ziurta ezazu fitxategiak aurreku puntuan deskribatutako parametroen barnean daudela: zama, iraupena, dokumentuaren estentsioa, etab.
  • Sakatu “Lana igo” atalean.
  • “Izenburua” atalean, idatzi ezazue zure ikasgelak aurkeztutako lanaren izenburua edo esaldia (gehienez ere 140 karaktere).
  • Aukeratu fitxategia.
  • Recibirás en tu correo electrónico un email automático que confirme que se ha subido correctamente.
  • Lana igota baina “baieztatu” gabea dagoen bitartean, proiektua aldatu, editatu, izenburua aldatu, etab. egin ditzakezue.
  • Azkenik, sakatu “Lana baieztatu” botoia. Botoi honetan sakatu eta gero, ezingo da igotako ezer aldatu eta proiektua epaimahaiarengandik baloratua izatera pasako da.
  • Zure posta elektronikoan lana zuzen bidalia izan dela baieztatuko duen email automatiko bat jasoko duzu.

IKASLEEK ETXETIK LAN EGIN AL DEZAKETE?

Noski. Behin irakasleak bere ikasleei aurkeztu beharreko lanak nolakoa izan behar duten azaldu eta gero, haiek nahi haina denbora eskeini diezaiokete ikasgelatik at.

ETA LANA EGITEKO MODUAREN INGURUKO ZALANTZARIK EDO BESTE EDOZEIN ZALANTZA PEDAGOGIKORIK BADUGU?

Ez da ezer gertatzen. Gurekin harremanetan jar zaitezkete eta gure laguntza izango duzue. Profesional talde batek argituko ditu zure zalantzak. Horretarako, deitu zenbaki honetara 900 670 686 (doako telefonoa) edo bete inprimaki hau.

686 980 767 zenbakian Whatsapp bidez ere kontaktatu gaitzakezu.