Material didáctico

Vinculación Curricular Secundaria

1) COMPETENCIAS CHAVE E DESCRITORES.

COMPETENCIA CIDADÁ

COMPETENCIA EMPRENDEDORA

COMPETENCIA MATEMÁTICA E COMPETENCIA EN CIENCIA, TECNOLOXÍA E ENXEÑARÍA (STEM)

2) PERFIL DE SAÍDA DO ALUMNADO

PERFIL DE SAÍDA DO ALUMNADO AO TERMO DO ENSINO BÁSICO

3) ÁREAS CURRICULARES

TECNOLOXÍA E DIXITALIZACIÓN
SABERES BÁSICOS
Nalgún curso de 1º a 3º ESO.
A. Proceso de resolución de problemas.
Estratexias, técnicas e marcos de resolución de problemas en diferentes contextos e as súas fases.

Estratexias de procura crítica de información durante a investigación e definición de problemas expostos.
Emprendemento, resiliencia, perseveranza e creatividade para abordar problemas desde unha perspectiva interdisciplinar.
E. Tecnoloxía sustentábel.
Tecnoloxía sustentábel.

Valoración crítica da contribución á consecución dos Obxectivos de Desenvolvemento Sustentábel.
XEOGRAFÍA E HISTORIA
SABERES BÁSICOS
1º e 2º ESO.
A. Desafíos do mundo actual.
Emerxencia climática: elementos e factores que condicionan o clima e o impacto das actividades humanas.
Obxectivos de Desenvolvemento Sustentábel. A visión dos dilemas do mundo actual, punto de partida para o pensamento crítico e o desenvolvemento de xuízos propios.
C. Compromiso cívico
Interese cara os desafíos e problemas de actualidade na contorna local e global.
EDUCACIÓN EN VALORES CÍVICOS E SOCIAIS
SABERES BÁSICOS
Nalgún curso de 1º a 4º ESO.
C. Sustentabilidade e ética ambiental.
Interdependencia, interconexión e ecodependencia entre as nosas formas de vida e a contorna. O local e o global.
Os límites do planeta e o esgotamento dos recursos. A pegada ecolóxica das accións humanas. A emerxencia climática.
Diversas propostas éticas, científicas e políticas arredor dos problemas ecosociais. A ética ambiental. Os Obxectivos de Desenvolvemento Sustentábel. A economía circular.
Estilos de vida sustentábel: a prevención dos residuos e a xestión sustentábel dos recursos. A mobilidade segura, saudábel e sustentábel. O consumo responsábel. Comunidades resilientes e en transición.
EDUCACIÓN PLÁSTICA, VISUAL E AUDIOVISUAL
SABERES BÁSICOS
de 1º a 3º curso
D. Imaxe e comunicación visual e audiovisual.
A linguaxe e a comunicación visual. Finalidades: informativa, comunicativa, expresiva e estética. Contextos e funcións.
Técnicas básicas para a realización de producións audiovisuais sinxelas, de forma individual ou en grupo

Nos cursos de 4º da ESO

TECNOLOXÍA
SABERES BÁSICOS
4º ESO.
A. Proceso de resolución de problemas.
1. Estratexias e técnicas Estratexias de xestión de proxectos colaborativos e técnicas de resolución de problemas iterativos.
Estudo de necesidades do centro, locais, rexionais, etc. Formulación de proxectos colaborativos ou cooperativos.
Emprendemento, perseveranza e creatividade na resolución de problemas desde unha perspectiva interdisciplinar da actividade tecnolóxica e satisfacción e interese polo traballo e a calidade do mesmo.
D. Tecnoloxía sustentábel.
Arquitectura bioclimática e sustentábel. Aforro enerxético en edificios
Comunidades abertas, voluntariado tecnolóxico e proxectos de servizo á comunidade.
ECONOMÍA E EMPRENDEMENTO
SABERES BÁSICOS
4º ESO.
B. A contorna como fonte de ideas e oportunidades.
A pegada ecolóxica e a economía circular. .

Os Obxectivos de Desenvolvemento Sustentábel (ODS) e o desenvolvemento local.

A visión emprendedora.
D. A realización do proxecto emprendedor
O reto ou desafío como obxectivo.
XEOGRAFÍA E HISTORIA
SABERES BÁSICOS
3º e 4º ESO.
A. Desafíos do mundo actual.
Obxectivos de Desenvolvemento Sustentábel.

Emerxencia climática e sustentabilidade. Relación entre factores naturais e antrópicos na Terra.

Os avances tecnolóxicos e a conciencia ecosocial.
C. Compromiso cívico local e global.
Responsabilidade ecosocial.

Compromiso e acción perante os Obxectivos do Desenvolvemento Sustentábel.

A xuventude como axente de cambio para o desenvolvemento sustentábel.
EXPRESIÓN ARTÍSTICA
SABERES BÁSICOS
4º curso da ESO.
A. Técnicas gráfico-plásticas
A arte da reciclaxe. O consumo responsábel. Produtos ecolóxicos, sustentábeis e innovadores na práctica artística. Arte e natureza.
Seguridade, toxicidade e impacto ambiental dos diferentes materiais artísticos. Prevención e xestión responsábel dos residuos.
B. Fotografía, linguaxe visual, audiovisual e multimedia
Seguridade, toxicidade e impacto ambiental dos diferentes materiais artísticos. Prevención e xestión responsábel dos residuos.
Narrativa audiovisual: fotograma, secuencia, escena, toma, plano e montaxe. O guion e o storyboard.
O proceso de creación. Realización e seguimento: proxecto, presentación final e avaliación (autorreflexión, autoavaliación e avaliación colectiva).