Material didaktikoa

Bigarren Mailako Curriculum Lotura

1) FUNTSEZKO GAITASUNAK ETA DESKRIBATZAILEAK.

HERRITARREN GAITASUNA

EKINTZAILETZARAKO GAITASUNA

MATEMATIKARAKO GAITASUNA ETA ZIENTZIA, TEKNOLOGIA ETA INGENIARITZARAKO GAITASUNA (STEM)

2) IKASLEEN IRTEERA-PROFILA

IKASLEEN IRTEERA-PROFILA OINARRIZKO IRAKASKUNTZA AMAITZEAN

3) CURRICULUM ARLOAK

TEKNOLOGIA ETA DIGITALIZAZIOA
OINARRIZKO JAKINTZAK
DBHko 1. mailatik 3. mailara, batzuetan.
A. Problemak ebazteko prozesua.
Hainbat testuingurutan eta fasetan problemak ebazteko estrategiak, teknikak eta esparruak.

Ikerkuntzan zehar informazioa modu kritikoan bilatzeko eta planteatutako arazoak definitzeko estrategiak.
Ekintzailetza, erresilientzia, pertseberantzia eta sormena, arazoei diziplina arteko ikuspegitik heltzeko.
E. Teknologia jasangarria.
Teknologia jasangarria.

Garapen Jasangarriaren Helburuak lortzeko egindako ekarpenaren balorazio kritikoa.
GEOGRAFIA ETA HISTORIA
OINARRIZKO JAKINTZAK
DBH 1. eta 2..
A. Egungo munduaren erronkak.
Larrialdi klimatikoa: klima eta giza jardueren eragina baldintzatzen duten elementuak eta faktoreak.
Garapen Jasangarriaren Helburuak. Egungo munduaren dilemen ikuspegia, pentsamendu kritikorako eta norberaren iritziak garatzeko abiapuntua.
C. Konpromiso zibikoa
Tokiko ingurunean eta ingurune globalean gaur egun dauden erronka eta arazoen aurrean interesa izatea.
BALIO ZIBIKO ETA SOZIALETAN HEZTEA
OINARRIZKO JAKINTZAK
DBHko 1. mailatik 4.era, batzuetan.
C. Iraunkortasuna eta ingurumen-etika.
Interdependentzia, interkonexioa eta ekodependentzia gure bizimoduen eta ingurunearen artean. Tokikoa eta globala.
Planetaren mugak eta baliabideen agortzea. Giza ekintzen aztarna ekologikoa. Larrialdi klimatikoa
Arazo ekosozialen inguruko planteamendu etiko, zientifiko eta politikoak. Ingurumen-etika. Garapen Iraunkorreko Helburuak. Ekonomia zirkularra.
Bizimodu jasangarria: hondakinen prebentzioa eta baliabideen kudeaketa jasangarria. Mugikortasun segurua, osasungarria eta jasangarria. Kontsumo arduratsua. Komunitate erresilienteak eta trantsizioan daudenak.
PLASTIKA, IKUSIZKO ETA IKUS-ENTZUNEZKO HEZKUNTZA
OINARRIZKO JAKINTZAK
1. mailatik 3.era
D. Irudia eta ikusizko eta ikus-entzunezko komunikazioa
Hizkuntza eta ikus-komunikazioa. Helburuak: informazioa, komunikazioa, adierazpena eta estetika. Testuinguruak eta funtzioak.
Ikus-entzunezko ekoizpen errazak banaka edo taldean egiteko oinarrizko teknikak

DBHko 4. mailako mailetan

TEKNOLOGIA
OINARRIZKO JAKINTZAK
DBH 4
A. Problemak ebazteko prozesua
1. Estrategiak eta teknikak Lankidetza-proiektuak kudeatzeko estrategiak eta arazo iteratiboak konpontzeko teknika.
Zentroaren beharrak aztertzea, tokikoak, eskualdekoak, etab. Lankidetza-proiektuak planteatzea.
Ekintzailetza, pertseberantzia eta sormena arazoak konpontzeko, jarduera teknologikoaren diziplina arteko ikuspegi batetik, eta lanaren eta lanaren kalitatearen gaineko gogobetetzea eta interesa.
D. Teknologia jasangarria.
Arkitektura bioklimatikoa eta jasangarria. Eraikinetan energia aurreztea.
Komunitate irekiak, boluntario teknologikoak eta komunitateari zerbitzua emateko proiektuak.
EKONOMIA ETA EKINTZAILETZA
OINARRIZKO JAKINTZAK
4. DBH
B. Ingurunea ideien eta aukeren iturri gisa.
Aztarna ekologikoa eta ekonomia zirkularra. .

Garapen Jasangarrirako Helburuak (GJH) eta tokiko garapena.

Ikuspegi ekintzailea.
D. Proiektu ekintzailea gauzatzea
Erronka edo desafioa helburu gisa.
GEOGRAFIA ETA HISTORIA
OINARRIZKO JAKINTZAK
DBH 3 eta 4. MAILAK.
A. Egungo munduaren erronkak.
Garapen jasangarriaren helburuak.

Larrialdi klimatikoa eta jasangarritasuna. Faktore naturalen eta antropikoen arteko lotura Lurrean.

Aurrerapen teknologikoak eta kontzientzia ekosoziala.
C. Konpromiso zibiko lokala eta globala.
Erantzukizun ekosoziala.

Konpromisoa eta ekintza Garapen Jasangarriaren Helburuen aurrean.

Gazteak, garapen jasangarrirako aldaketa-eragile gisa.
ADIERAZPEN ARTISTIKOA
OINARRIZKO JAKINTZAK
DBHko 4. maila
A. Teknika grafiko-plastikoak
Birziklatzearen artea. Kontsumo arduratsua. Produktu ekologikoak, iraunkorrak eta berritzaileak praktika artistikoan. Artea eta natura.
Arte-materialen segurtasuna, toxikotasuna eta ingurumen-inpaktua. Hondakinen prebentzioa eta kudeaketa arduratsua.
B. Argazkigintza, ikusizko hizkuntza, ikus-entzunezkoa eta multimedia
Arte-materialen segurtasuna, toxikotasuna eta ingurumen-inpaktua. Hondakinen prebentzioa eta kudeaketa arduratsua.
Ikus-entzunezko narratiba: fotograma, sekuentzia, eszena, hartzea, planoa eta muntaketa. Gidoia eta storyboarda.
Sorkuntza-prozesua. Errealizazioa eta jarraipena: proiektua, amaierako aurkezpena eta ebaluazioa (autohausnarketa, autoebaluazioa eta ebaluazio kolektiboa).