Bigarren Mailako Curriculum Lotura
1) FUNTSEZKO GAITASUNAK ETA DESKRIBATZAILEAK.
HERRITARREN GAITASUNA
- CC2. Erkidegoko jardueretan parte hartuz (…) aztertu (...) garapen jasangarria eta munduko herritartasuna lortzea.
- CC3. Oinarrizko eta gaur egungo arazo etikoak ulertzen eta aztertzen, norberaren eta besteen balioak kritikoki kontuan hartuz, eta bere iritziak garatuz eztabaida moralari elkarrizketaren, argudioen, errespetuaren eta edozein diskriminazio edo indarkeriaren aurkako jarreraren bidez aurre egiteko.
- CC4. Elkarrekiko mendekotasuneko, ekomendekotasuneko eta tokiko jarduketen eta jardun globalen arteko konexioko harreman sistemikoak ulertzen ditu, eta, modu kontzientean eta arrazoituan, bizimodu iraunkorra eta ekosozialki arduratsua hartzen du.
EKINTZAILETZARAKO GAITASUNA
- CE1. Premiak eta aukerak aztertu, eta erronkei zentzu kritikoz eginez aurre, haien jasangarritasunaren balantzea eginez eta ingurunean izan dezaketen inpaktua baloratuz, ideia eta soluzio berritzaileak, etikoak eta jasangarriak aurkezteko, eremu pertsonalean, sozialean, hezkuntzakoan eta profesionalean balioa sortze aldera.
- CE3. Ideiak eta irtenbide baliotsuak sortzeko eta erabakiak hartzeko prozesua modu arrazoituan garatu, plangintza- eta kudeaketa-estrategia arinak erabiliz, eta egindako prozesuari eta lortutako emaitzari buruz hausnartzen du, prototipo berritzaileak eta baliozkoak sortzeko prozesua burutzeko, esperientzia ikasteko aukera gisa hartuta.
MATEMATIKARAKO GAITASUNA ETA ZIENTZIA, TEKNOLOGIA ETA INGENIARITZARAKO GAITASUNA (STEM)
- STEM5. Zientifikoki oinarritutako ekintzak abiarazi (...) ingurumena sustatzeko eta zaintzeko; eta etika- eta segurtasun-printzipioak aplikatuz ingurune hurbila modu jasangarrian eraldatzeko proiektuak egitean, inpaktu globala baloratuz eta kontsumo arduratsua eginez.
2) IKASLEEN IRTEERA-PROFILA
IKASLEEN IRTEERA-PROFILA OINARRIZKO IRAKASKUNTZA AMAITZEAN
- Jarrera arduratsua garatzea ingurumenaren degradazioaz jabetzean (...), horiek eragiten, larriagotzen edo hobetzen dituzten kausen ezagutzan oinarrituta, ikuspegi sistemiko batetik, tokikoa zein globala.
- Kontsumo arduratsuarekin lotutako alderdiak identifikatzea, eta norberaren eta guztion ongizatean dituzten ondorioak baloratzea, premiak eta gehiegikeriak kritikoki epaituz.
- Espiritu kritiko, enpatiko eta proaktiboa garatzea ekitate ezeko eta bazterkeriako egoerak hautemateko, egoera horiek eragiten dituzten kausa konplexuak ulertzetik abiatuta.
- Proiektu kolektibo baten parte sentitzea, bai tokiko esparruan, bai esparru globalean, enpatia eta eskuzabaltasuna garatuz.
- Bizitzan zehar ikasten jarraitzea ahalbidetuko dioten trebetasunak garatzea, garapenaren motor gisa ezagutzan konfiantza izanda eta ezagutzaren arriskuen eta onuren balorazio kritikoa eginda.
3) CURRICULUM ARLOAK
TEKNOLOGIA ETA DIGITALIZAZIOA | |
---|---|
OINARRIZKO JAKINTZAK DBHko 1. mailatik 3. mailara, batzuetan. |
|
A. Problemak ebazteko prozesua. | |
Hainbat testuingurutan eta fasetan problemak ebazteko estrategiak, teknikak eta esparruak. Ikerkuntzan zehar informazioa modu kritikoan bilatzeko eta planteatutako arazoak definitzeko estrategiak. |
|
Ekintzailetza, erresilientzia, pertseberantzia eta sormena, arazoei diziplina arteko ikuspegitik heltzeko. | |
E. Teknologia jasangarria. | |
Teknologia jasangarria. Garapen Jasangarriaren Helburuak lortzeko egindako ekarpenaren balorazio kritikoa. |
GEOGRAFIA ETA HISTORIA | |
---|---|
OINARRIZKO JAKINTZAK DBH 1. eta 2.. |
|
A. Egungo munduaren erronkak. | |
Larrialdi klimatikoa: klima eta giza jardueren eragina baldintzatzen duten elementuak eta faktoreak. | |
Garapen Jasangarriaren Helburuak. Egungo munduaren dilemen ikuspegia, pentsamendu kritikorako eta norberaren iritziak garatzeko abiapuntua. | |
C. Konpromiso zibikoa | |
Tokiko ingurunean eta ingurune globalean gaur egun dauden erronka eta arazoen aurrean interesa izatea. |
BALIO ZIBIKO ETA SOZIALETAN HEZTEA | |
---|---|
OINARRIZKO JAKINTZAK DBHko 1. mailatik 4.era, batzuetan. |
|
C. Iraunkortasuna eta ingurumen-etika. | |
Interdependentzia, interkonexioa eta ekodependentzia gure bizimoduen eta ingurunearen artean. Tokikoa eta globala. | |
Planetaren mugak eta baliabideen agortzea. Giza ekintzen aztarna ekologikoa. Larrialdi klimatikoa | |
Arazo ekosozialen inguruko planteamendu etiko, zientifiko eta politikoak. Ingurumen-etika. Garapen Iraunkorreko Helburuak. Ekonomia zirkularra. | |
Bizimodu jasangarria: hondakinen prebentzioa eta baliabideen kudeaketa jasangarria. Mugikortasun segurua, osasungarria eta jasangarria. Kontsumo arduratsua. Komunitate erresilienteak eta trantsizioan daudenak. |
PLASTIKA, IKUSIZKO ETA IKUS-ENTZUNEZKO HEZKUNTZA | |
---|---|
OINARRIZKO JAKINTZAK 1. mailatik 3.era |
|
D. Irudia eta ikusizko eta ikus-entzunezko komunikazioa | |
Hizkuntza eta ikus-komunikazioa. Helburuak: informazioa, komunikazioa, adierazpena eta estetika. Testuinguruak eta funtzioak. | |
Ikus-entzunezko ekoizpen errazak banaka edo taldean egiteko oinarrizko teknikak |
DBHko 4. mailako mailetan
TEKNOLOGIA | |
---|---|
OINARRIZKO JAKINTZAK DBH 4 |
|
A. Problemak ebazteko prozesua | |
1. Estrategiak eta teknikak | Lankidetza-proiektuak kudeatzeko estrategiak eta arazo iteratiboak konpontzeko teknika. |
Zentroaren beharrak aztertzea, tokikoak, eskualdekoak, etab. Lankidetza-proiektuak planteatzea. | |
Ekintzailetza, pertseberantzia eta sormena arazoak konpontzeko, jarduera teknologikoaren diziplina arteko ikuspegi batetik, eta lanaren eta lanaren kalitatearen gaineko gogobetetzea eta interesa. | |
D. Teknologia jasangarria. | |
Arkitektura bioklimatikoa eta jasangarria. Eraikinetan energia aurreztea. | |
Komunitate irekiak, boluntario teknologikoak eta komunitateari zerbitzua emateko proiektuak. |
EKONOMIA ETA EKINTZAILETZA | |
---|---|
OINARRIZKO JAKINTZAK 4. DBH |
|
B. Ingurunea ideien eta aukeren iturri gisa. | |
Aztarna ekologikoa eta ekonomia zirkularra. . Garapen Jasangarrirako Helburuak (GJH) eta tokiko garapena. |
|
Ikuspegi ekintzailea. | |
D. Proiektu ekintzailea gauzatzea | |
Erronka edo desafioa helburu gisa. |
GEOGRAFIA ETA HISTORIA | |
---|---|
OINARRIZKO JAKINTZAK DBH 3 eta 4. MAILAK. |
|
A. Egungo munduaren erronkak. | |
Garapen jasangarriaren helburuak. Larrialdi klimatikoa eta jasangarritasuna. Faktore naturalen eta antropikoen arteko lotura Lurrean. Aurrerapen teknologikoak eta kontzientzia ekosoziala. |
|
C. Konpromiso zibiko lokala eta globala. | |
Erantzukizun ekosoziala. Konpromisoa eta ekintza Garapen Jasangarriaren Helburuen aurrean. Gazteak, garapen jasangarrirako aldaketa-eragile gisa. |
ADIERAZPEN ARTISTIKOA | |
---|---|
OINARRIZKO JAKINTZAK DBHko 4. maila |
|
A. Teknika grafiko-plastikoak | |
Birziklatzearen artea. Kontsumo arduratsua. Produktu ekologikoak, iraunkorrak eta berritzaileak praktika artistikoan. Artea eta natura. | |
Arte-materialen segurtasuna, toxikotasuna eta ingurumen-inpaktua. Hondakinen prebentzioa eta kudeaketa arduratsua. | |
B. Argazkigintza, ikusizko hizkuntza, ikus-entzunezkoa eta multimedia | |
Arte-materialen segurtasuna, toxikotasuna eta ingurumen-inpaktua. Hondakinen prebentzioa eta kudeaketa arduratsua. | |
Ikus-entzunezko narratiba: fotograma, sekuentzia, eszena, hartzea, planoa eta muntaketa. Gidoia eta storyboarda. | |
Sorkuntza-prozesua. Errealizazioa eta jarraipena: proiektua, amaierako aurkezpena eta ebaluazioa (autohausnarketa, autoebaluazioa eta ebaluazio kolektiboa). |