Material didàctic

Vinculació curricular secundària

1) COMPETÈNCIES CLAU I DESCRIPTORS.

COMPETÈNCIA CIUTADANA

COMPETÈNCIA EMPRENEDORA

COMPETÈNCIA MATEMÀTICA I COMPETÈNCIA EN CIÈNCIA, TECNOLOGIA I ENGINYERIA (STEM)

2) PERFIL DE SORTIDA DE L'ALUMNAT

PERFIL DE SORTIDA DE L'ALUMNAT EN ACABAR L'ENSENYAMENT BÀSIC

3) ÀREES CURRICULARS

TECNOLOGIA I DIGITALITZACIÓ
SABERS BÀSICS
En algun curs de 1r a 3r d'ESO.
A. Procés de resolució de problemes.
Estratègies, tècniques i marcs de resolució de problemes en diferents contextos i fases.

Estratègies de cerca crítica d'informació durant la recerca i definició de problemes plantejats.
Emprenedoria, resiliència, perseverança i creativitat per abordar problemes des d'una perspectiva interdisciplinària.
E. Tecnologia sostenible.
Tecnologia sostenible.

Valoració crítica de la contribució a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
GEOGRAFIA I HISTÒRIA
SABERS BÀSICS
1r i 2n d'ESO.
A. Reptes del món actual.
Emergència climàtica: elements i factors que condicionen el clima i l'impacte de les activitats humanes.
Objectius de Desenvolupament Sostenible. La visió dels dilemes del món actual, punt de partida per al pensament crític i el desenvolupament de judicis propis.
C. Compromís cívic
Interès davant els reptes i problemes d'actualitat a l'entorn local i global.
EDUCACIÓ EN VALORS CÍVICS I SOCIALS
SABERS BÀSICS
En algun curs de 1r a 4t d'ESO.
C. Sostenibilitat i ètica ambiental.
Interdependència, interconnexió i ecodependència entre les nostres formes de vida i l'entorn. Els àmbits local i global.
Els límits del planeta i l'esgotament dels recursos. L'empremta ecològica de les accions humanes. L'emergència climàtica
Diversos plantejaments ètics, científics i polítics al voltant dels problemes ecosocials. L'ètica ambiental. Els Objectius de Desenvolupament Sostenible. L'economia circular.
Estils de vida sostenible: la prevenció dels residus i la gestió sostenible dels recursos. La mobilitat segura, saludable i sostenible. El consum responsable. Comunitats resilients i en transició.
EDUCACIÓ PLÀSTICA, VISUAL I AUDIOVISUAL
SABERS BÀSICS
de 1r a 3r curs
D. Imatge i comunicació visual i audiovisual
El llenguatge i la comunicació visual. Finalitats: informativa, comunicativa, expressiva i estètica. Contextos i funcions.
Tècniques bàsiques per a la realització de produccions audiovisuals senzilles, de manera individual o en grup.

En els cursos de 4t d'ESO

TECNOLOGIA
SABERS BÀSICS
4t d'ESO.
A. Procés de resolució de problemes.
1. Estratègies i tècniques Estratègies de gestió de projectes col·laboratius i tècniques de resolució de problemes iteratius.
Estudi de necessitats del centre, locals, regionals, etc. Plantejament de projectes col·laboratius o cooperatius.
Emprenedoria, perseverança i creativitat en la resolució de problemes des d'una perspectiva interdisciplinària de l'activitat tecnològica i satisfacció i interès pel treball i la seva qualitat.
D. Tecnologia sostenible.
Arquitectura bioclimàtica i sostenible. Estalvi energètic en edificis.
Comunitats obertes, voluntariat tecnològic i projectes de servei a la comunitat.
ECONOMIA I EMPRENEDORIA
SABERS BÀSICS
4t d'ESO.
B. L'entorn com a font d'idees i oportunitats.
L'empremta ecològica i l'economia circular. .

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i el desenvolupament local.

La visió emprenedora.
D. La realització del projecte emprenedor
El repte o desafiament com a objectiu.
GEOGRAFIA I HISTÒRIA
SABERS BÀSICS
3r i 4t d'ESO.
A. Reptes del món actual.
Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Emergència climàtica i sostenibilitat. Relació entre factors naturals i antròpics a la Terra.

Els avenços tecnològics i la consciència ecosocial.
C. Compromís cívic local i global.
Responsabilitat ecosocial.

Compromís i acció davant dels Objectius del Desenvolupament Sostenible.

La joventut com a agent de canvi per al desenvolupament sostenible.
EXPRESSIÓ ARTÍSTICA
SABERS BÀSICS
4t d'ESO
A. Tècniques graficoplàstiques
L'art del reciclatge. Consum responsable. Productes ecològics, sostenibles i innovadors en la pràctica artística. Art i naturalesa.
Seguretat, toxicitat i impacte mediambiental dels diferents materials artístics. Prevenció i gestió responsable dels residus.
B. Fotografia, llenguatge visual, audiovisual i multimèdia
Seguretat, toxicitat i impacte mediambiental dels diferents materials artístics. Prevenció i gestió responsable dels residus.
Narrativa audiovisual: fotograma, seqüència, escena, presa, pla i muntatge. El guió i l'storyboard.
El procés de creació. Realització i seguiment: projecte, presentació final i avaluació (autoreflexió, autoavaluació i avaluació col·lectiva).