Material didàctic

Vinculació curricular primària

1) COMPETÈNCIES CLAU I DESCRIPTORS.

COMPETÈNCIA CIUTADANA

COMPETÈNCIA EMPRENEDORA

COMPETÈNCIA MATEMÀTICA I COMPETÈNCIA EN CIÈNCIA, TECNOLOGIA I ENGINYERIA (STEM)

2) PERFIL DE SORTIDA DE L'ALUMNAT

PERFIL DE SORTIDA DE L'ALUMNAT EN ACABAR L'ENSENYAMENT BÀSIC

3) ÀREES CURRICULARS

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL
SABERS BÀSICS
1r CICLE
A. Cultura científica
1. Iniciació en l'activitat científica.
Procediments d'indagació adequats a les necessitats de la recerca (observació en el temps, identificació i classificació, cerca de patrons...).
La curiositat i la iniciativa en la realització de les diferents recerques.
Estils de vida sostenible i importància de la cura del planeta a través del coneixement científic present a la vida quotidiana.
2. La vida en el nostre planeta.
Hàbits saludables relacionats amb el benestar físic de l'ésser humà.
4. Consciència ecosocial.
Responsabilitat ecosocial. Accions per a la conservació, la millora i l'ús sostenible dels béns comuns.
Estils de vida sostenible. L'ús responsable de l'aigua, la mobilitat segura, saludable i sostenible, i la prevenció i la gestió dels residus.
CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL
Sabers bàsics
2n CICLE 3r CICLE
A. Cultura científica
1. Iniciació en l'activitat científica.
Procediments d'indagació adequats a les necessitats de la recerca (observació en el temps, identificació i classificació, cerca de patrons, creació de models, investigació a través de cerca d'informació, experiments amb control de variables...). Fases de la recerca científica (observació, formulació de preguntes i prediccions, planificació i realització d'experiments, recollida i anàlisi d'informació i dades, comunicació de resultats...).
Foment de la curiositat, la iniciativa i la constància en la realització de les diferents recerques. Foment de la curiositat, la iniciativa, la constància i el sentit de la responsabilitat en la realització de les diferents recerques.
3. Matèria, forces i energia.
Les fonts d'energies renovables i no renovables i la seva influència en la contribució al desenvolupament sostenible de la societat.
C. Societats i territoris
4. Consciència ecosocial.
Responsabilitat ecosocial.
Ecodependència i interdependència entre persones, societats i medi natural.
Responsabilitat ecosocial.
Ecodependència, interdependència i interrelació entre persones, societats i medi natural.
Estils de vida sostenibles. El consum i la producció responsables, l'ús eficient de l'aigua i l'energia i la prevenció i la gestió dels residus. El desenvolupament sostenible. L'activitat humana sobre l'espai i l'explotació dels recursos. Els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
El desenvolupament sostenible. L'activitat humana sobre l'espai i l'explotació dels recursos. Els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
EDUCACIÓ ARTÍSTICA
Sabers bàsics
1r, 2n i 3r CICLE
B. Creació i interpretació.
Fases del procés creatiu: planificació, interpretació i experimentació.
Interès i valoració tant pel procés com pel producte final en produccions plàstiques i audiovisuals.
C. Arts plàstiques, visuals i audiovisuals
Materials, instruments, suports i tècniques d'ús comú utilitzats en l'expressió plàstica i visual.
EDUCACIÓ EN VALORS CÍVICS I ÈTICS
SABERS BÀSICS
NOMÉS 3r CICLE
C. Desenvolupament sostenible i ètica ambiental.
L'acció humana en la natura.
Ecosistemes i societats: interdependència, ecodependència i interrelació.
Els límits del planeta i el canvi climàtic.
El deure ètic i l'obligació legal de protegir i tenir cura del planeta.
Hàbits i activitats per aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
El consum responsable.
L'ús sostenible del sòl, l'aire, l'aigua i l'energia. La mobilitat segura, saludable i sostenible.
La prevenció i la gestió dels residus.