Treball de participació
QUÈ HEM DE PRESENTAR?
- Categories A, B i C: un cartell creatiu amb un missatge o eslògan que motivi la resta de nens i nenes del centre educatiu a transformar la seva classe en una aula sostenible.
- Categoria D: un vídeo de tipus reel d'Instagram o TikTok amb un missatge amb ganxo que motivi la resta d'escolars de l'institut a transformar la seva classe en una aula sostenible.
Penseu en tots els termes, les frases o els jocs de paraules amb què podeu convèncer la resta de la comunitat educativa que cal ser més sostenible.
Tingueu en compte els cinc factors que promouen una aula sostenible i compareu-los amb la vostra aula: reducció i optimització de l'aigua / energia eficient / autoconsum i energies renovables / economia circular / salut i medi ambient.< /p>
Aquests són els criteris de valoració que aplicarà el jurat per avaluar totes les propostes presentades. Si els teniu en compte, és possible que la vostra feina obtingui una valoració més bona.
- FES-HO SOSTENIBLE I ECODISSENYAT: es valorarà la claredat i l'efectivitat del missatge a la pancarta/vídeo per promoure pràctiques sostenibles a l'aula. La pancarta/vídeo ha de reflectir un o més dels cinc eixos de la sostenibilitat: reducció i optimització de l'aigua, eficiència energètica, autoconsum i energies renovables, economia circular i salut i medi ambient.
- FES-HO CREATIU: es valorarà l'originalitat i la creativitat del disseny i el missatge de la pancarta/vídeo. Es consideraran aquelles propostes que presentin idees innovadores i captin l'atenció dels alumnes de manera efectiva, de manera que converteixin la pancarta/vídeo en un element atractiu i persuasiu.
- FES-HO AMB QUALITAT: es valorarà la cura en l'execució de la pancarta/vídeo, la claredat del missatge i la coherència visual del disseny. A més, s'avaluarà la qualitat del material utilitzat i la presentació general del treball.
- FES-HO AMB IMPACTE: es valorarà la capacitat de la pancarta per influir i motivar altres alumnes i membres de la comunitat educativa a adoptar pràctiques sostenibles. Es considerarà el potencial del missatge per transcendir l'aula i arribar a un públic més ampli dins del centre educatiu.